Regulamin

AtomicRP Regulamin Serwera Fivem (Midgard)


#Przedmowa

#Kilka zasad umilających rozgrywkę

#Regulamin

§ 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 2. ZASADY OOC

§ 3. ZASADY IC AMNEZJA

§ 4. ZASADY IC ZASADY POSZANOWANIA ŻYCIA ORAZ INICJACJI

§ 5. ZASADY IC PRZESTĘPSTWA

§ 6. ZASADY IC ORGANIZACJE PRZESTĘPCZE (+NAPADY)

§ 7. ZASADY IC CHARACTER KILL (CK) ORAZ FORCE CHARACTER KILL (FCK)

§ 8. ZASADY IC IMMERSJA

§ 9. SŁUŻBY PUBLICZNE ZASADY OGÓLNE

§ 10. SŁUŻBY PUBLICZNE LSPD

§ 11. SŁUŻBY PUBLICZNE EMS

#Regulamin Organizacji

§ 1. ZASADY OGÓLNE

§ 2. MAFIE

§ 3. KARTELE

§ 4. GANGI ULICZNE

#Słownik pojęć

#Nagrywanie


#Przedmowa


Jest to zbiór zasad, które stanowią prawo na serwerze AtomicRP, choć nie są one ściśle stosowane we wszystkich sytuacjach, ponieważ odgrywanie ról jest wielowymiarowe. Administracja oczywiście zawsze wyciągnie konsekwencje jak najbardziej trafny sposób

zależny od sytuacji. Zasady nie powinny ograniczać odgrywania ról graczy związanych z fabułą, pod warunkiem, że nie wykracza to poza granice rozsądnego zachowania, nie zakłóca odgrywania ról innych graczy, a wszyscy członkowie akceptują konsekwencje tych zachowań.


#Kilka zasad umilających rozgrywkę


  1. Nie zabijaj bez konkretnego powodu.
  2. Szanuj życie swojej postaci.
  3. Jeśli chcesz kogoś napaść przemyśl to dobrze.
  4. Pamiętaj że każda akcja ma swoje konsekwencje.
  5. Odgrywają swoją postać jak najlepiej potrafisz, oraz wczuj się w to co cię otacza.
  6. Pamiętaj o tym że wyjście z roli to najgorsze co możesz zrobić.
  7. Pamiętaj to tylko gra więc nie rzucaj klawiaturą jak przegrasz napad.
  8. To co dzieje się IC zostaje w IC, a więc nie przenoś informacji między postaciami oraz między światem OOC a IC
  9. Zanim coś zrobisz przemyśl to dobrze
  10.  Pamiętaj że nie jesteś tu sam, inni też chcą się dobrze bawić a więc nie niszcz im tego.


#Regulamin


§ 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Regulamin jest własnością serwera "AtomicRP" (dalej nazywany po prostu "serwer", "wyspa" oraz "AtomicRP") i zabrania się jego plagiatu.
  2. Zarząd serwera zastrzega sobie prawo do edycji regulaminu.
  3. Wejście na wyspę jest równoznaczne z zaakceptowaniem regulaminu.
  4. Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania.
  5. Aby grać na serwerze AtomicRP Midgard, konieczne jest ukończenie 16 roku życia, przejście mutacji oraz sprawny mikrofon.
  6. Zakazuje się wykonywania poniżej podanych zachowań:
  1. RDM(Random Deathmatch) - Losowe zabijanie osób bez wyraźnych powodów RP.
  2. VDM(Vehicle Deathmatch) - Losowe zabijanie osób bez wyraźnych powodów RP przy wykorzystaniu pojazdu.
  3. Power Gaming - Wymuszanie akcji RP na drugiej osobie (np. wykorzystywanie komendy try na drugim graczu)
  4. Metagaming - Wykorzystywanie informacji ooc w ic (np. piszesz do znajomego że zostałeś porwany i że wiozą cię na tame, a kolega przyjeżdża cię odbić)
  5. Cop/Gang Baiting - Prowokowanie policjantów/organizacji przestępczych do wymuszenia odegrania akcji RP. (np. poprzez driftowanie przed siedzibą organizacji przestępczej / policji)
  6. Revenge Killing - Zabicie drugiej osoby, po tym jak cię zabije i odrodzisz się w szpitalu.
  7. Stream Sniping - Oglądanie transmisji na żywo osoby grającej w tym samym czasie, co ty na tym samym serwerze.
  8. CL(Combatlog) - Wyjście z gry podczas gdy akcji RP, która jeszcze się nie skończyła (np. po przegraniu strzelaniny).
  9. BH(Bunny Hopping) - Ciągłe skakanie postacią w celu szybszego przemieszczania się.
  10. CN (Celebrity Name) - Posiadanie imienia i nazwiska sławnej osoby.
  11. NJ (Ninja jacking) - Wyrzucanie innych graczy z pojazdu, bez dania im czasu na reakcje.
  12. LRP (Loot RP) - Planowanie akcji RP tylko w celu okradzenia drugiej osoby z przedmiotów, pieniędzy itp. (np. widzisz budowlańca, który po skończeniu pracy podjeżdża do bankomatu, postanawiasz go porwać w celu obrabowania z pieniędzy, które przed chwilą zarobił).
  13. FAIL DRIVING (FD) - Jazda autem nie przystosowanym do terenu (np. wjechanie zentorno na górę Mount Chiliad) W momencie, w którym wyskoczysz z urwiska, rampy itp. pojazdem nieprzystosowanym do tego typu terenu auto jest uznane za nie sprawne do jazdy (musisz zadzwonić do mechanika albo naprawić auto naprawką. Kontynuacja jazdy jest uznana jako FD).
  14. Must Win - Jest to staranie się na siłę wygrać np. wjezdzasz w kogoś kiedy wysiada przez co ten się przewrócił i można go rozstrzelać.

§ 2. ZASADY OOC

  1. Zakazuje się używania glitchy oraz wspomagaczy w celu zyskania przewagi nad innymi graczami.
  2. Zakazuje się wszelkiej modyfikacji plików Fivem oraz GTA5.Tyczy się to usuwania, dodawania oraz modyfikowanie plików w katalogach GTA 5/Fivem Jedynym odstępstwem od tego zakazu są następujące modyfikacje/dodatki:
  1. Modyfikowana paczka dźwięków (syreny, bronie, pojazdy itd.)
  2. Modyfikowana paczka broni (TYLKO TEKSTURY, modyfikacje modeli ZABRONIONE)
  3. La Roads
  4. Minimapa/Mapa pod ESC
  5. NaturalVision
  6. NaturalVision Evolved
  7. ENB (z konfiguracją od NaturalVision)
  8. ReShade z Następującymi opcjami:

|- Colourfulness.fx

|- AdaptiveSharpness.fx

|- MagicBloom.fx

|- Unsharp.fx

|- Technicolor2.fx (brightness mniejsze od 1.0)

|- DPX.fx (Strength większe od 0.3)

|- Vibrance.fx

|- Wszystkie inne zakazane!

  1. Zakazuje się podszywania pod administracje.
  2. W momencie znalezienia błędu na wyspie należy go niezwłocznie zgłosić Administracji poprzez system /report lub Ticket na Discordzie. W celu zgłoszenia błędu będzie wymagany opis oraz jakieś nagranie potwierdzające występowanie błędu. Za każde zgłoszenie z błędem o którym nie mieliśmy pojęcia zostaniesz wynagrodzony IC proporcjonalnie do szkodliwości danej luki.
  3. Administrator może cię wezwać na rządowy (kanał Sprawa do administracji), w celu wyjaśnienia akcji rp bądź wyjaśnić sprawę pojawiając się na miejscu w stroju administracyjnym (Jest to ubranie w szachownice, dozwolone jest wtedy używanie języka ooc).
  4. Decyzje Administracyjne są ostateczne, nie można się od nich odwołać (wyjątkiem jest odwołanie od bana (majorki), które nie musi być rozpatrzone na korzyść odwołującego się).
  5. Do kontaktu z administracją służy rządowy oraz czat /report na wyspie.
  6. Na serwerze zakazuje się opuszczania akcji roleplay podczas jej trwania (Jeżeli opuściłeś akcję przez crash gry / brak internetu itp. to musisz to zgłosić jak najszybciej na odpowiednim do tego kanale na naszym discordzie). Na powrót do gry masz 15 minut w przeciwnym razie zostaniesz zbanowany.
  7. Gracz jest zobowiązany do przestrzegania i wykonywania poleceń administracji.
  8. Skargę na gracza można zgłosić do 3 dni od złamania regulaminu. Zgłaszając skargę musimy posiadać dowód w postaci nagrania lub screenów. Wyjątkiem są ciężkie przewinienia (np. metagaming, odgrywanie postaci skorumpowanej, okłamywanie administracji).
  9. Zakazuje się reklamowania stron i usług trzecich niezwiązanych z naszym serwerem.
  10.  Nadużywanie tzw. Zetki (Przycisku "Z") jest uznawane za metagaming. Owy przycisk służy do zgłaszania osób, które złamały regulamin i nie do zyskiwania przewagi nad innymi graczami.
  11. Posiadanie drugiej postaci możliwe jest po spędzeniu 7 dni na serwerze (czas ten można sprawdzić na wyspie komendą "/ot"). (Administracja posiada także "trzecią" postać która jest postacią administratorską).
  12. Do 15 minut po restarcie serwera zakazane jest odgrywanie porwań, rabunków, napadów. (co nie oznacza że jesteście bezkarni, LSPD dalej może was zatrzymać itp.).
  13. Na serwerze panują zasady związane z rozgrywką RP (Roleplay- odgrywanie/wcielanie się w postać).
  14. Aby mieć możliwość grania na naszym serwerze trzeba posiadać sprawny mikrofon, jego brak skutkuje banem.
  15. Jeżeli masz skargę na kogoś zgłoś ją po odegraniu akcji(lub w trakcie przy wykorzystaniu /report).
  16. Wejścia do interiorów (Tzw. Teleporty) traktowane są jak normalne drzwi, zakazane jest wykorzystywanie ich do ucieczki przed akcją roleplay.
  17. Bezsensowne utrudnianie odgrywania roleplay’u jest traktowane jako FailRP (Np. przeszkadzanie policjantowi w wypisaniu tobie mandatu poprzez wydawanie głośnych odgłosów).
  18. Administrator ma prawo zbanować osobę, za przewinienie które nie jest opisane w regulaminie oraz wyznaczyć długość w zależności od jego szkodliwości.
  19. Aby odegrać posiadanie nagrania ic, trzeba najpierw odegrać odpalenie kamery aby mieć owe nagranie.(Nagrania gry wykorzystywane jako dowód podczas spraw na rządowym nie muszą być odgrywane)
  20. To co posiadamy w ekwipunku, mamy przy sobie, co oznacza że odgrywanie wyrzucania przedmiotów na /me jest zakazane. Chyba że odegramy to z drugą osobą (w momencie kiedy nie ma w okolicy drugiej osoby odgrywamy to na /try). (Np. /me chowa pistolet pod siedzenie kierowcy /do Czy udało się schować pistolet pod siedzenie kierowcy /do tak ).
  21. Zakaz kupowania przedmiotów charakterystycznych dla LSPD/EMS/ITD. bądź ubrań w kratkę (zarezerwowane dla postaci administratorów) oraz niewidzialnych ubrań.
  22. Zakaz kłamania na tzw. /do.
  23. Zakaz nadmiernego wyzywania graczy.
  24. Zakaz propagowania aktów powszechnie uznawanych jako Faszystowskie/Nazistowskie/Komunistyczne oraz nadmiernego rasizmu.
  25. Jakakolwiek próba niszczenia ekonomi serwera będzie surowo karana tak samo jak wymiany prawdziwych pieniędzy za rzeczy w IC.
  26. Administracja nie ponosi odpowiedzialności za stracone pieniądze/przedmioty.
  27. Nieautoryzowany discord/teamspeak/inny komunikator związany z serwerem AtomicRP zostaje uznany za metagaming, a osoby na nim dostają bana.
  28. Wszystkie kanały przekazywania informacji ic w ooc (np. discord z notatkami) uznawane są za metagaming. Wszystkie informacje mogą być przekazywane tylko na discordzie zbiorczym AtomicRP Organizacje oraz w grze.
  29. Osoby dołączające do discorda zbiorczego AtomicRP Organizacje akceptują jego regulamin.
  30. Zakazuje się odgrywania braku posiadania dowodu osobistego.
  31. Błędy gry należy odgrywać do końca (np. jedziesz motorem i nagle przed tobą pojawia się lokalny, odgrywasz jakby ten normalnie wcześniej tam był)
  32. Wyjście z gry podczas akcji RP (tzw. CL) jest równoznaczna z wyczyszczeniem ekwipunku osoby popełniającej wykroczenie.
  33. Zakazuje się nadmiernego wykorzystywana czatu local ooc w celu tzw. "Trash talk". (Wyzywanie, zaśmiecanie czatu zbędnymi wiadomościami, itd.)
  34. Zakazuje się "Trash Talku" to znaczy; nadmiernego wyzywania oraz krzyczenia podczas akcji agresywnych. Dotyczy to również słownictwa po zakończonych strzelaninach, wyrażajcie sobie wzajemny szacunek jak gracz z graczem oraz pokazujcie najwyższy poziom kultury.
  35. Nagrywanie/streamowanie kanałów administracyjnych jest surowo zabronione.
  36. Gracz ma obowiązek posiadać dowody w postaci nagrań bądź screenów jeżeli oskarża inną osobę na rządowym.
  37. Zabrania się wykorzystywania panelu animacji w celu wykorzystywania mechaniki gry/przewagi nad innym graczem, będzie to surowo karane.
  38. Zabrania się używania używania słownictwa rasistowskiego, w szczególności słowa "n-word"

§ 3. ZASADY IC AMNEZJA

  1. W momencie w którym zostaniesz przetransportowany przez lokalnych medyków do szpitala, zapominasz o całej akcji która doprowadziła do twojego BW.
  2. Celowa teleportacja na szpital w celu uniknięcia akcji rp jest karana jako failRP.
  3. Po amnezji jest zakazane wracanie do miejsca akcji (np. podczas strzelaniny LSPD nie może wracać ze szpitala na jej miejsce)

§ 4. ZASADY IC ZASADY POSZANOWANIA ŻYCIA ORAZ INICJACJI

  1. Na serwerze najważniejszą rzeczą związaną z roleplay jest POSZANOWANIE ŻYCIA, ponieważ powinna być to najbardziej respektowana rzecz przez wasze postacie.
  2. Do wykonania poprawnej inicjacji potrzebne jest wykorzystanie czatu głosowego.
  3. Aby akcja rp została odegrana poprawnie, inicjacji musi zostać poddany każdy jej uczestnik.
  4. Wyjątkiem są walki organizacji przestępczych albo walki policji z organizacją przestępczą.
  5. Zakazuje się rozpoczynania inicjacji z pojazdów (Wyjątkiem jest driveby gangu ulicznego).
  6. Na serwerze istnieją czerwone strefy i są to miejsca gangów i mafii (wjeżdżacie na ich teren na własną odpowiedzialność).
  7. Mapa pokazująca tereny gangów i organizacji.


  1. Będąc obserwatorem akcji (np. podczas strzelaniny policji z gangiem) zakazane jest włączanie się w akcje (wyjątkiem jest kiedy znasz stronę grupy przestępczej lub poczuwasz się na siłach aby pomóc policji).
  2. Zakazuje się ramowania (wjeżdżania w inne pojazdy w celu ich zatrzymania) bez inicjacji RP.
  3. Zakazuje się odgrywania nieprawdziwych ran, kiedy opatruje cię medyk. (kiedy zostaniesz postrzelony, musisz przy medyku odegrać ów postrzał oraz rany związane z nim) Możesz symulować dodatkowe objawy, lecz kiedy medyk podejmie na tobie badania w celu weryfikacji obrażeń, musisz udzielić odpowiedzi zgodnie z prawdą.
  4. Na serwerze po złożeniu odpowiedniego podania można uzyskać peda zwierzęcia, lecz RP powiązane z tym jest ograniczone do odgrywania maskotki w danej frakcji
  1. Zakazuje się jakichkolwiek ataków za pomocą peda zwierzęcia
  2. Zwierzęta nie liczą się do limitu na akcji

§ 5. ZASADY IC PRZESTĘPSTWA

  1. Na serwerze są tzw. "Zielone strefy", są to miejsca, w których nie można wykonywać akcji charakterystycznych dla crimeRP (porwania, rabunki, oferowanie sprzedaży nielegalnych przedmiotów, morderstwa, jak i chodzenie w masce). Odstępstwem od tej zasady jest praca laborant a dokładnie akcja uprowadzenia z tego miejsca niepilnowanego pojazdu (jedynym warunkiem jest wykonanie tego po cichu tak, aby nikt was nie zauważył).
  2. Wymienione poniżej miejsca są traktowane jako zielone strefy:
  1. Szpitale,
  2. Komendy policji,
  3. Parking główny,
  4. Car Dealer oraz Salon aut importowanych,
  5. Peron główny (spawn),
  6. Warsztaty mechaników (nie dotyczy warsztatu vagosów),
  7. Prace legalne,
  8. Urząd miasta (DOJ),
  9. Biuro psychologów.
  10. Miejsca, w których znajduje się dużo świadków lub monitoring.
  1. Po rozpoczętej inicjacji jest możliwość dokończenia akcji na zielonej strefie z wyjątkiem terenów LSPD, FIB, DOJ oraz Szpitali.
  2. Prowokacja innego gracza na zielonej oznacza inicjacje i sprowokowany gracz może podjąć akcję, której normalnie w zielonej strefie nie byłby w stanie wykonać (np. porwać/pobić).
  3. Zakazuje się odbijania na szpitalu czy komendzie (wyjątkiem jest zgoda administracji).
  4. Zakazuje się wymuszania pieniędzy z banku bądź przedmiotów z mieszkania od osób porwanych.
  5. Na serwerze panuje totalny zakaz wykonywania napaści na tle seksualnym / aktów terrorystycznych / wykonywania ran stałych jedynym odstępstwem od tej zasady jest obustronna zgoda osób biorących udział w akcji.
  6. Zakazuje się rozpoznawania osób po głosie jeżeli słychać że starają się go zmienić albo mają maskę lub jadą samochodem z przyciemnianymi szybami.
  7. Zakazuje się strzelania trzymając innego gracza będąc w ruchu.
  8. Zakazuje się przeszukiwania osób z którymi nie uczestniczyło się w akcji RP.
  9. LSPD, EMS, car dealerzy, psycholodzy, DOJ, adwokaci, mają zakaz wykonywania gangsterki jak i bycia skorumpowanym (wyjątkiem na bycie skorumpowanym jest zgoda nadana przez wyższą administracje [Opiekun Administracji, Head Admin, Właściciel]).
  1. Mechanicy mają zezwolenie na odgrywanie crime, jednak muszą się liczyć z konsekwencjami IC w przypadku kiedy zostaną złapani.
  1. Liderzy powyższych frakcji nie mogą uzyskać zgody na bycie skorumpowanym.
  2. Za osobę skorumpowaną uważa się:
  1. Osoby działające na szkodę danej organizacji (poprzez sprzedaż informacji, wnoszenie broni/przedmiotów, sprzedaż usług taniej niż jest to przewidziane),
  2. Osoby organizujące ucieczkę poszukiwanego przez policję przy wykorzystaniu swoich przywilejów (np. medyk wypuszczający gangstera tylnymi drzwiami aby ten mógł uciec przed policją.
  3. Osoby zbierające, przerabiające i sprzedają narkotyki
  4. Osobę wspierającą organizacje przestępcze czy biorące czynny udział w życiu organizacji przestępczej.
  1. Przedstawiciele zarządu frakcji legalnych (LSPD,EMS,psycholog,adwokat,mechanik itp.) nie mogą posiadać dodatkowych biznesów(Np. Jesteś szefem policji i na boku prowadzisz kasyno).
  2. Zakazuje się kradzieży radiolek, karetek, wozów strażackich bez inicjacji.

§ 6. ZASADY IC ORGANIZACJE PRZESTĘPCZE / PD (+NAPADY)

  1. Napad na sklep oraz bankomat są dostępne dla każdego jedyne wymagania to:
  1. Posiadanie broni palnej
  2. Od 1 do 3 napastników
  3. Od 0 do 2 zakładników
  1. Limit policjantów na powyższą akcję wynosi 5.
  2. Napady na bank Fleeca może wykonać każdy kiedy jest 5 LSPD na służbie oraz jest:
  1. Od 3 do 4 napastników
  2. Od 2 do 7 zakładników
  1. Limit policjantów na powyższą akcję wynosi 10.
  2. Napady na bank Pacific może wykonać każdy kiedy jest 12 LSPD na służbie oraz jest:
  1. Od 3 do 5 napastników
  2. Od 2 do 10 zakładników
  1. Limit policjantów na obstawę banku wynosi 16, a na pościg 12.
  2. Policja może skorzystać z pomocy powietrznej, która nie będzie wliczać się w limit pod warunkiem, że nie będzie brała udziału w strzelaninie.
  3. Limit dojazdu napastników poza terenem napadu (zasadzka, blokady itp.) na powyższe akcje wynosi 2.
  1. Na napad na sklep/bankomat nie mogą dojechać żadne osoby.
  1. Każda organizacja musi posiadać swój charakterystyczny ubiór.
  2. Organizacje nie mogą pod żadnym pozorem ubierać się w strój drugiej ekipy podczas łączenia się ekip.
  3. Aby wnioskować o mafię należy:
  1. Posiadać minimum 10 osób, które spędziły co najmniej 10 dni ot (online time, sprawdzany komendą /ot).
  1. Aby wnioskować o Gang uliczny należy:
  1. Posiadać minimum 6 osób, które mają minimum 3 dni online time.
  1. Limit członków podczas akcji crimeRP (Tzw. Gangsterki) to:
  1. 6 osób w przypadku organizacje niezrzeszonej (tzw. niezarejestrowanej)
  2. 10 osób w przypadku zarejestrowanej działalności przestępczej (limit nie dotyczy akcji gdzie gangi/organizacje zostają)
  1. Zakaz włączania się na trzeciego w strzelaniny do momentu zakończenia całkowicie akcji.
  2. Odstępstwem od reguły §6.14 jest wjazd na trzeciego przez LSPD/FIB w momencie strzelaniny w miastach (Tereny gangów i organizacji przestępczych NIE zaliczają się do terenu miasta)
  3. Organizacje przestępcze (mafie, kartele, organizacje niezrzeszone itp.) mogą się łączyć na odbicie konwoju tylko wtedy kiedy mają ze sobą sojusz zawarty na okrągłym stole.
  4. Organizacje typu mafii mogą negocjować interesy (np. wymiana narkotyków za broń) i nie są one zaliczane do tworzenia sojuszu z drugą organizacją.
  5. Do sprawdzeniu czyjegoś dowodu wymagany jest dobry powód rp.

§ 7. ZASADY IC CHARACTER KILL (CK) ORAZ FORCE CHARACTER KILL (FCK)

  1. CK można wykonać w każdej chwili posiadając 150K$ w bankomacie.
  2. Zakazuje się przepisywania majątku na drugą postać (tzw. kuzyna).
  3. Zakazuje się pozbywania przedmiotów/pieniędzy przed wykonaniem CK postaci (jedynym wyjątkiem jest spisanie testamentu u adwokata)
  4. Aby wykonać FCK należy posiadać zgodę administracji oraz nagrać akcję.
  5. Szefowie organizacji przestępczych/gangów ulicznych mają prawo do zrobienia FCK bez zgody administracji. Wymagany jest dobry powód IC oraz nagranie z akcji, jeśli wymagania nie zostaną spełnione, to dana osoba może się odwołać.

§ 8. ZASADY IC IMMERSJA

“Immersja to wczucie się w postać oraz otoczenie. Oznacza to, że powinniśmy się liczyć z konsekwencjami naszych działań”.

  1. Pracując na pracy legalnej nie powinniśmy być zamaskowani.
  2. Wjeżdżając na teren gangu (nawet przejazdem) powinniśmy zachować szczególną ostrożność i liczyć się z możliwością zostania napadniętym.
  3. Policja powinna posiadać dobry powód RP aby wykonać najazd na ośkę gangu. (musicie się liczyć z tym, że nie ma ich tam 4 tylko jest ich więcej i analogicznie musicie się liczyć, że na komendzie jest więcej policjantów niż aktualna ilość pod zetką). Oznacza to też, że podczas akcji z policja nie można uciekać na teren swojej organizacji.
  4. Latanie jako pilot samolotem jest dozwolone tylko i wyłącznie dla osób posiadające licencja dla pilota.
  5. Zakazuje się noszenia za dużo broni przy sobie bez torby.
  6. Zakazuje się wysyłania SMS, GPS oraz używania radia na bw przy użyciu /try.
  7. Zakazuje się sadzenia marihuany w miejscach do tego nieprzeznaczonych (np. zielone strefy).
  8. Podczas wykonywania prac legalnych należy się poruszać autem służbowym.
  9. Zakazuje się nazywania postaci ksywkami lub nickami z OOC

§ 9. SŁUŻBY PUBLICZNE ZASADY OGÓLNE

  1. Zakaz wysyłania pustych zgłoszeń na służby publiczne.
  2. Zakaz wzywania służb do fałszywych wezwań.
  3. Wezwania powinny posiadać krótki opis sytuacji oraz lokalizacje.
  4. Służby publiczne muszą szanować życie każdego człowieka.
  5. Służby publiczne mają obowiązek pomocy drugiej osobie jeżeli istnieje taka możliwość. Nie oznacza to, że nie muszą szanować życia.
  6. Zakaz porywania LSPD/EMS jeżeli przedstawicieli danej frakcji jest mniej niż trzech na służbie.
  7. Podczas służby zakazane jest afczenie/wykonywanie czynności niezwiązanych z pracą w celu dodatkowego zarobku (jeżeli chcesz je wykonywać zejdź ze służby).
  8. Zakazuje się okradania z broni krótkich, paralizatorów, pałek i latarek we frakcjach LSPD, FIB i EMS na służbie. Wyjątkiem jest wjazd LSPD oraz FIB na teren prywatny, ośkę gangu lub poza miastem po rozpoczęciu akcji przez LSPD i FIB (Akcja musi rozpocząć się poza miastem, jak i zakończyć poza miastem). W każdej sytuacji jest zakaz okradania frakcji z pałek policyjnych i paralizatorów.

§ 10. SŁUŻBY PUBLICZNE LSPD

  1. Policjant może cię w każdym momencie zatrzymać i przeszukać jeżeli w miejscu publicznym chodzisz zamaskowany albo posiadasz widoczną broń.
  2. Konwoje są prowadzone jedynie ulicami, po których może się poruszać każdy samochód.
  3. Kara pozbawienia wolności nie może trwać dłużej niż 350 minut a kara pieniężna nie może być większa niż 350 tysięcy dolarów.
  4. Kolczatka musi być położona tak aby dało się ją ominąć (np. kolczatka nie może być postawiona na całej szerokości drogi w wypadku gdy po obu stronach jezdni są budynki lub inne przeszkody uniemożliwiające ominięcie kolczatki)
  5. W trakcie napadu policja może wtargnąć, kiedy napastnik nie posiada zakładnika albo możliwe jest odbicie zakładnika bez stwarzania dla niego zagrożenia.
  6. Zakaz angażowania zbyt dużych środków na akcje przez LSPD (np. 5 broni długich podczas napadu na sklep).
  7. Zakaz tzw. ramowania, kiedy konsekwencje tego działania mogą wpłynąć na szkodę osób w otoczeniu (np. ramowanie uciekającego auta z napadu na ruchliwej autostradzie, w takim wypadku powinna zostać wykonana blokada drogowa). Wyjątkiem jest kiedy uciekające auto stwarza zagrożenie (jedzie pod prąd, rozjeżdza lokalnych).
  8. Każdy funkcjonariusz LSPD na prośbę osoby zatrzymanej musi się wylegitymować.
  9. Limit policjantów na każdą inną akcje nie wymienioną w regulaminie wynosi 12.
  10. Funkcjonariusz FIB oraz LSPD ma pozwolenie na PG w przypadku nie odgrywania przez osobę zatrzymaną (Brak odegrania następuje po 2 minutach od wiadomości funkcjonariusza na /do).

§ 11. SŁUŻBY PUBLICZNE EMS

  1. Podczas akcji z medykiem jesteś zobligowany do odegrania PEŁNEJ akcji roleplay.
  2. Medyk ma pozwolenie na PG w przypadku nie odgrywania przez osobę poszkodowaną (Brak odegrania następuje po 2 minutach od wiadomości medyka na /do).
  3. Zakazuje się korzystania z telefonu podczas operacji z medykiem.
  4. Podczas operacji medyk może skonfiskować twój telefon lecz po operacji jest zmuszony ci go oddać.
  5. Administracja może (ale nie musi) dać revive osobie, na której została odegrana pierwsza pomoc, kiedy na służbie nie ma medyków.
  6. Broń posiadana przez medyka służy tylko i wyłącznie do obrony osobistej (nadużycia broni np. w celu zabawy w policjanta jako medyk są traktowane jako FailRP).
  7. Medyk poruszając się autem służbowym bez syren jest traktowany jak zwykły uczestnik ruchu drogowego.
  8. Porwania medyków mogą zostać przeprowadzone, tylko w wypadku posiadania wyraźnego powodu RP (takim powodem nie jest porwanie na napad aby dostać duży okup pieniężny).


#Regulamin Organizacji


§ 12. ZASADY OGÓLNE

  1. Wszystkie wojny i sojusze muszą zostać uzgodnione na okrągłych stołach.
  1. Limit wojen na jedną organizację wynosi 2
  2. Limit sojuszy pomiędzy organizacjami wynosi 1
  3. Wojna może trwać maksymalnie tydzień lub do następnego spotkania okrągłego stołu
  4.  Zakaz łączenia się ekip (sojuszu) na wjazdach.
  5.  Zakaz chodzenia w tych samych strojach poprzez sojusz.
  6.  Gangi uliczne nie mogą zawierać sojuszy, a ich wojny ograniczają się do gangów ulicznych. Limit wypowiedzianych wojen zwiększa się do 4.
  1. Po wypowiedzianej wojnie można zrobić 3 wjazdy w odstępie czasowym min. 48h
  2. Gangi uliczne mogą zrobić wjazd na ośkę wrogiego gangu raz na 24h
  3. Szefowie Gangów ulicznych, mafii i karteli mają prawo do zrobienia FCK osoby podpiętej pod panel  bez zgody administracji. Oczywiście z dobrym powodem RP, jeśli takowego nie ma, to dana osoba może się odwołać.
  4. Gang uliczny, mafia, kartel prowadzona niekonsekwentnie, która reprezentuje niski poziom RP może zostać zabrana przez Opiekuna Organizacji.
  1. Wszystkie osoby, które przyczyniły się do zabrania organizacji lub reprezentują sobą niski poziom RP zostaną ukarani okresową blokadą na dołączenia do org. Crime.
  2. Wszystkie osoby, które otrzymają CK lub FCK otrzymują automatyczną blokadę na dołączenie do org. Crime na okres 15 dni.
  3. Wszystkie organizacje przestępcze po otrzymaniu 3 warnów otrzymują zawias 48h. Otrzymanie 5 warnów skutkuje całkowitym rozwiązaniem organizacji. Członkowie biorący czynny udział w organizacji otrzymają blokadę Crime na okres 30 dni.
  1. Zakaz lootowania broniących się zastrzelonych osób na ośce/terenie prywatnym, możliwością zlotowania takiej osoby jest wywiezienie go z ośki/terenu prywatnego.
  2. Łączenie się ekip jest możliwe tylko i wyłącznie z sojuszem uzgodnionym na okrągłym stole.
  3. Zakazuje się atakowania graczy bez wyraźnego powodu którzy tylko przejeżdżają w okolicy narkotyków. Pilnowanie to jedno a robienie bojówka rp to drugie gdzie to drugie jest surowo zakazane.

§ 13. MAFIE

  1. Mafia unika rozgłosu, więc nie afiszujemy się broniami przy każdej akcji RP ( wyjątkami są transakcje czy też spotkania)
  2. Mafia musi się liczyć z tym, że policja ma prawo przejąć posiadłość po pomyślnym dochodzeniu, jak i również zgodę na dożywocie (CK)
  3. Mafia powinna być organizacją działającą w ukryciu, więc osoby z mafii nie powinny robić napadów na sklep czy też porwań dla okupu itp.
  4. Wszystkie osoby, które grają jako kartel/mafia muszą mieć ukończone 16+ lat. Grając w kartelu potwierdzasz swój wiek, a próba oszustwa zostanie surowo ukarana.
  5. Wszystkie osoby, które grają jako kartel/mafia (zarząd) muszą mieć ukończone 18+ lat.
  6. Podczas organizowanych misji dla mafii w każdą niedzielę o godzinach 19-21 zakazuje się wjazdów na teren organizacji lub też przeszkadzaniu w niej.

§ 14. KARTELE

  1. Wszystkie osoby, które grają jako kartel/mafia muszą mieć ukończone 16+ lat. Grając w kartelu potwierdzasz swój wiek, a próba oszustwa zostanie surowo ukarana.
  2. Wszystkie osoby, które grają jako kartel/mafia (zarząd) muszą mieć ukończone 18+ lat.
  3. Kontrolowanie kokainy należy do organizacji kartelu.
  4. Przy odbiorze misji obowiązuje czerwona strefa, a przy odbiorze samolotu drugi kartel nie może podejmować inicjacji.
  5. Kartel nie może sprzedawać narkotyków na własną rękę.

§ 15. GANGI ULICZNE

  1. Zakaz unikania akcji RP uciekając na własną ośkę. ( ucieczki przed policją z napadu, sprzedaży narkotyków, porwań, pościgów itp)
  2. W gangach ulicznych obowiązuje immersyjne odgrywanie gangusa, nie przebieramy się w inne stroje niż przeznaczone dla gangu ulicznego.Nie zmieniam kolorów ubrań i samochodów.
  3. Gang uliczny może poruszać się tylko immersyjnymi pojazdami typu Low rider lub samochodami amerykańskimi zachowując pełną immersję.
  4. Teren gangów to nie czerwona strefa tak więc zakazuję się strzelania i porywania osób na głównych ulicach bez powodu(np. ktoś rozwalił się autem pod oska możecie podbiec i zapytać lecz nie upoważnia was do porywania i lootowania gracza) wyjątkiem jest jeżeli jest to gang przeciwny z którym toczył wojnę lub jest to ktoś natrętny.
  5. Zbyt częste zgłoszenia popełniania przestępstw może skończyć się wjazdem specjalnej jednostki policji i dokonanie przeszukania terenu,domu.
  6. Zakaz robienia tak zwanego 'bunkra' na dachach i strzelania do  ludzi. Wyjątkiem jest wcześniej skoordynowana akcja w celu obrony.
  7. Zakaz sprzedawania narkotyków na terenie swojej ośki w dzień!
  8. Wytwarzanie narkotyków jest dozwolone na swoim terenie potrzebne jest tylko adekwatne miejsce czyli na pewno nie chodnik.
  9. Zakaz odgrywania gangu ulicznego na 2 postaciach ( Nie odgrywamy ballasa na jednej i drugiej The Families)
  10. Wjazd na teren gangu może się odbyć od godziny 19:00 do 8:00 (Czasu gry)
  11. Driveby można zrobić 4 razy na 24h.


#Słownik pojęć


IC (In Character) - Świat, w którym żyje nasza postać; kontent dotyczący bezpośrednio rozgrywki.

OOC (Out Of Character) - Świat, w którym żyjemy my; wszystko co niezwiązane jest z rozgrywką.

MG (Metagaming) - Jest to wykorzystywanie informacji OOC w IC.

PG (Power Gaming) - definiuje się to jako zmuszanie kogoś do akcji RP. Przykład : /me uderza Jacka tak mocno, że stracił on przytomność.

BW (Brutally Wounded) - Wprowadzenie postaci w stan nieprzytomności wskutek odniesionych obrażeń.

Ciężko rany -  Wprowadzenie postaci w stan pół przytomnego wskutek odniesionych obrażeń. Nadal może wykonywać akcje Oczywiście nie zapominając że jest bardzo poraniona.

VDM (Vehicle Deathmatch) - Jest to umyślne rozjeżdżanie osób np. specjalnie wjechanie w kogoś kto wysiada z pojazdu mając możliwość skręcenia w drugą stronę.

RDM (Random Deathmatch) - Jest to umyślne strzelanie do osób bez głębszego powodu IC np. zastrzelenie kogoś, bo powiedział do Ciebie "ty idioto".

CK (Character Kill) - Permanentne uśmiercenie postaci.

FCK (Forced Character Kill) - Wymuszone uśmiercenie postaci przez osobę inną, niż właściciel postaci.

CN (Celebrity Name) - Imię i nazwisko postaci na podstawie imienia znanej osoby, np. Pablo Escobar, Barack Obama, etc.

NJ (Ninja Jacking) - Wyrzucenie kierowcy z pojazdu bez poprawnego odegrania akcji RP przy użyciu operatorów narracyjnych.

BH (Bunny Hop) - Bugowanie animacji skakania w celu szybszego przemieszczania się.

CB (Cop Baiting) - Prowokowanie policji, bez większego celu.

CL (Combatlog) - Wyjście z gry podczas akcji RP. Przykładowo: ściga Cię policja, więc robisz ALT+F4 w celu uniknięcia odpowiedzialności.

RK (Revenge Kill) - Nieuzasadniona zemsta po wyjściu ze szpitala na graczu, który doprowadził Cię do BW.

Zasada poszanowania Życia - zasada mówiąca o szacunku do życia swojej postaci i nie narażanie jej na sytuacje, w których mogłaby zginąć, np. obraza kilku uzbrojonych osób lub taranowanie ciężkich pojazdów typu ciężarówka zwykłym samochodem osobowym.

Fail RP - błędne odegranie akcji RP, wychodzenie z roli.

Wychodzenie z roli/postaci - sytuacja, kiedy podczas akcji RP wychodzisz z IC do OOC krzycząc do kogoś np. łamiesz regulamin! Unikaj takich zachować, a wszelkie sytuacje, w których według Ciebie złamany został regulamin, zgłoś do administracji.

Fail Driving - jazda pojazdem, która byłaby niemożliwa w prawdziwym życiu. Przykład: jedziesz samochodem, po czym wyskakujesz na wzniesieniu, lecisz w powietrzu 100 metrów, dachujesz, końcowo lądujesz na kołach i jedziesz dalej lub wyskakujesz z ulicy do kanałów burzowych.

Must Win - Jest to staranie się na siłę wygrać np. wjezdzasz w kogoś kiedy wysiada przez co ten się przewrócił i można go rozstrzelać.

Stream Sniping - Oglądanie transmisji na żywo osoby grającej w tym samym czasie, co ty na tym samym serwerze.

NB (Nie odgrywanie bólu) - Kiedy twoja postać to chodząca maszyna bez receptorów bólu.


NE (Nie odgrywanie emocji (strachu bólu itd)) - Kiedy twoja postać nie odgrywa emocji itd.

Drugie imię - Discord

PESEL / Numer buta - ID gracza


#Nagrywanie


  1. W celu wyjaśnia dowolnej sytuacji na kanale administracyjnym wymagane jest nagranie.
  2. Nagranie musi zawierać dźwięk gry oraz dźwięk z mikrofonu gracza.
  3. Nagranie musi przedstawiać całą akcję a nie tylko wybrany moment.
  4. Nagranie może zostać wykonane dowolnym programem np.
  1. NVIDIA Shadowplay
  2. Medal
  3. Open Broadcaster Software (OBS)
  4. Windows Game Bar
  5. itd..
  1. Nagranie może zostać wykonane także z powtórki streama.
  2. W przypadku Bana od HackSystem (Automatyczny Admin) będzie wymagane nagranie z momentu dostania bana.

Regulamin główny został stworzony z myślą o obywatelach wyspy AtomicRP.

Kopiowanie, udostepnianie oraz plagiat pod każdą postacią, surowo wzbronione

AtomicRP community copyright © 2023